Πέμπτη 3 Ιουνίου 2010

Aνασυγκρότηση του ΕΣΥ

ΟΛΟΗΜΕΡΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΓΙΑ ΤΑ ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΑ

Σε ολοήμερη λειτουργία των νοσοκομείων προχωρά το υπουργείο Υγείας βάσει νέου σχεδίου νόμου, που έχει καταρτίσει.



«Τα νοσοκομεία θα λειτουργούν καθ΄όλη τηανασυγκρότηση του ΕΣΥ διάρκεια της ημέρας, σε πρώτη φάση με τους μόνιμους γιατρούς, οι οποίοι θα αμείβονται με υπερωρίες, ώστε με τον τρόπο αυτό να μπορούν να αυξήσουν και το εισόδημά τους», τόνισε σε σημερινή συνέντευξη Τύπου, η υπουργός Υγείας, Μαριλίζα Ξενογιαννακοπούλου. Σημείωσε, δε, πως θα υπάρχει αυστηρότατη εποπτεία των γιατρών σε ό,τι αφορά τα ωράρια εργασίας, χωρίς, ωστόσο, να διευκρινίσει πώς θα γίνει αυτό.

Η υπουργός, παρουσιάζοντας τους βασικούς άξονες για την ανασυγκρότηση του ΕΣΥ, είπε ότι θα είναι σε θέση να παρουσιάσει το νέο σχέδιο νόμου στους δημοσιογράφους σε δέκα μέρες από σήμερα. Για την πρωτοβάθμια φροντίδα, στην οποία δίνεται μεγάλη έμφαση, ανακοίνωσε ότι οι μονάδες του ΙΚΑ εντάσσονται στο ΕΣΥ.

Θεσμοθετείται, επίσης, ειδικό Γραφείο του Πολίτη σε κάθε νοσοκομείο με την εποπτεία του διοικητή, στο οποίο θα καταγράφονται παράπονα και καταγγελίες όσων δεν έχουν μείνει ικανοποιημένοι από τη συμπεριφορά και τις υπηρεσίες Υγείας, που τους παρείχε το ΕΣΥ. Το συγκεκριμένο γραφείο θα συγκεντρώνει τις παρατηρήσεις αυτές, θα τις περνάει στο Υπουργείο και η υπουργός θα τις ανακοινώνει με τη μορφή στατιστικής μελέτης στη Βουλή.

Επιπλέον, δίνεται οκτάμηνη διορία στους καθηγητές Ιατρικής, που εργάζονται στα δημόσια νοσοκομεία, να κλείσουν τα ιδιωτικά τους ιατρεία.

Σύμφωνα με το ίδιο σχέδιο προωθείται η ηλεκτρονική συνταγογράφηση στο δεύτερο εξάμηνο του 2010, σε όλα τα δημόσια νοσοκομεία, σύμφωνα με οδηγίες, που θα δοθούν από τον ΕΟΦ.

Η υπουργός τόνισε επίσης ότι στις 30 Ιουλίου λήγει η διορία και πως «είναι τελεσίδικη» για τις ιδιωτικές κλινικές άνω των εξήντα κλινών, οι οποίες θα πρέπει να έχουν το δικό τους φαρμακείο. Αν αυτό δεν συμβεί, θα πάψουν να συνεργάζονται με τα ταμεία.

Σύμφωνα με τις βασικές αρχές του νέου σχεδίου νόμου ενοποιείται ένα σημαντικό κομμάτι από τις εκατό δομές της πρόνοιας, που στο εξής θα εποπτεύονται από έναν ενιαίο φορέα, στον οποίον θα δίνουν αναφορά ανεξάρτητα από το σε ποιο σημείο της χώρας βρίσκονται και λειτουργούν.

Ο δεκάλογος στον οποίο βασίζεται το νέο νομοσχέδιο περιλαμβάνει τα εξής:
* Επίτευξη εθνικού σχεδίου για την πρόληψη και την προαγωγή της Υγείας.
* Προσβασιμότητα σε όλους στο ΕΣΥ, ώστε να εκλείψουν οι κοινωνικές ανισότητες, αλλά και οι ασθενείς της περιφέρειας να έχουν όσο το δυνατόν καλύτερες υπηρεσίες Υγείας.
* Βελτίωση της διοικητικής αποτελεσματικότητας του συστήματος με αναβάθμιση των δομών και του εξοπλισμού, ώστε να υπάρχει καλύτερη παροχή υπηρεσιών στους ασθενείς.
* Ορθολογική κατανομή και διαχείριση των πόρων του ΕΣΥ με διαφάνεια και ελέγχους παντού.
* Αναβάθμιση και ανάπτυξη του ανθρώπινου δυναμικού με κίνητρα, αξιοκρατία και επανεκπαίδευση.
*Νέα αρχιτεκτονική των δομών Υγείας, σύμφωνα με τον νέο υγειονομικό χάρτη, που προκύπτει από το πρόγραμμα «Καλλικράτης».
* Ολοκλήρωση του ΕΣΥ με ανάπτυξη και έμφαση στην πρωτοβάθμια φροντίδα Υγείας.
* Καθιέρωση και άσκηση αποτελεσματικών ελέγχων στην παροχή δημοσίων και ιδιωτικών υπηρεσιών Υγείας.
* Θεσμοθέτηση διαδικασιών κοινωνικής λογοδοσίας, όπως το Γραφείο του Πολίτη.
* Ενδυνάμωση του εθελοντισμού για την Υγεία και την Πρόνοια.

Σε ό,τι αφορά το τελευταίο, ο στόχος είναι να δημιουργηθεί σε κάθε νοσοκομείο, ή προνοιακό κέντρο, μητρώο εθελοντών, το οποίο θα παρέχει δωρεάν υπηρεσίες, ώστε ο εθελοντισμός να φανεί στην πράξη, αλλά και να περιοριστούν οι πολλές Μη Κυβερνητικές Οργανώσεις, κάποιες από τις οποίες, όπως εκτιμούν φορείς στο υπουργείο Υγείας, δεν παρήγαγαν έργο.
Διαβάστε περισσότερα...

ΔΕΗ: Ξεκίνησαν οι προσλήψεις !!

Απο : energiakoiergazomenoidei

Ξεκίνησαν από 1η Ιουνίου οι προσλήψεις όσων είχαν ΦΕΚ έως το 31 Δεκεμβρίου 2009.


Τους ευχόμαστε καλη σταδιοδρομια στη ΔΕΗ, καλή δύναμη και κουράγιο γιατί η εποχή είναι αρκετά δύσκολη για την κοινωνία αλλά και για την Δημόσια Επιχείρηση Ηλεκτρισμού.
Να είναι κοντά στα συνδικάτα και όχι στους συνδικαλιστές και ως πρώτο μέλημα να έχουν την ασφάλεια τους και των γύρω συναδέλφων τους. Γιατί δεν περισσεύει από τις οικογένειες μας κανένας.

Για τους υπόλοιπους που βρίσκονται σε αναμονή τελικών αποτελεσμάτων. Υπομονή!
Τις επόμενες μέρες υπογράφονται οι αναμορφωμένοι πίνακες των Τ4/Β και στέλνονται στον ΑΣΕΠ για οριστική έγκριση και αποστολή για ΦΕΚ. Μέχρι τέλους του μήνα θα ολοκληρωθούν και οι πίνακες των Τ4/ΣΤ.
Διαβάστε περισσότερα...

ΑΥΤΟΠΥΡΠΟΛΗΘΗΚΕ, ΓΙΑ ΝΑ ΜΗΝ ΤΟΥ ΠΑΡΟΥΝ ΤΟ ΣΠΙΤΙ

Με εγκαύματα νοσηλεύεται στο Ιπποκράτειο, άνδρας ο οποίος αυτοπυρπολήθηκε σε κατάστημα τράπεζας στη Θεσσαλονίκη. Σύμφωνα με τις πληροφορίες, ο άγνωστος άνδρας πήγε...


στην Τράπεζα Πειραιώς στην οδό Μητροπόλεως την Τετάρτη (02/06), απειλώντας να αυτοκτονήσει αν η τράπεζα προχωρούσε στην κατάσχεση του σπιτιού του. Οι υπάλληλοι ειδοποίησαν την αστυνομία, όμως ο άνδρας λούστηκε με βενζίνη και αυτοπυρπολήθηκε, ενώ αργότερα οι άνδρες της ομάδας Ζ που έφτασαν στο υποκατάστημα της Τράπεζας έσβησαν τη φωτιά και τον μετέφεραν στο Ιπποκράτειο Θεσσαλονίκης.
Διαβάστε περισσότερα...

Τρίτη 1 Ιουνίου 2010

«Γιατί είσαι γένος Θηλυκού και αρέσει αυτό του αφεντικού**»

Η σεξουαλική παρενόχληση συνιστά ένα κοινωνικό φαινόμενο που προσβάλλει την ανθρώπινη αξιοπρέπεια και παράλληλα παραβιάζει την αρχή της ίσης μεταχείρισης. Συνήθως γίνεται, ή τουλάχιστον είναι πιο εύκολο να οροθετηθεί και να αναγνωρισθεί, στο χώρο εργασίας και ως επί το πλείστον εις βάρος των γυναικών.(αυτό γινόταν τα παλια χρόνια, τώρα...............)


Από την υιοθέτηση των διατάξεων της Οδηγίας 2002/73/ΕΚ του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 23ης Σεπτεμβρίου 2002 απαγορεύεται κάθε είδους διάκριση λόγω φύλου ως προς την απασχόληση, την επαγγελματική ανέλιξη και τις συνθήκες εργασίας, και η σεξουαλική παρενόχληση θεωρείται, και είναι....

είδος σεξουαλικής διάκρισης. Ως Σεξουαλική παρενόχληση νοείται οποιαδήποτε μορφή λεκτικής ή σωματικής συμπεριφοράς σεξουαλικής φύσης, η οποία προσβάλλει την αξιοπρέπεια είτε των ανδρών είτε των γυναικών, στο χώρο της εργασίας. Αυτή η συμπεριφορά μπορεί να έχει τη μορφή προσωπικών ερωτήσεων για τη σεξουαλική ζωή, για φαντασιώσεις ή γενικότερα την προσωπική σεξουαλική ζωή του ατόμου, ακόμα μπορεί να γίνονται σεξουαλικά σχόλια για την εμφάνιση, χειρονομίες εξοικείωσης όπως μασάζ/ άγγιγμα κτλ. Η ισχύουσα νομοθεσία περί ίσης μεταχείρισης ανδρών και γυναικών στα κράτη μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης, ορίζει ρητά ότι απαγορεύεται κάθε πράξη σεξουαλικής παρενόχλησης που διαπράττεται στο χώρο εργασίας από τον εργοδότη, τον εργαζόμενο ή από τρίτο πρόσωπο.

Το φαινόμενο αυτό είχε, από τότε που μπήκαν οι γυναίκες στον εργασιακό στίβο, κι έχει ακόμα σε πολλές περιπτώσεις, ως αποτέλεσμα τη θυματοποίηση αυτών. Ο χαρακτηρισμός αυτός απορρέει από το γεγονός ότι οι γυναίκες «αναγκάζονται» να υφίστανται τον εξευτελισμό καθώς και μια άνιση μεταχείριση, διότι «αναγκάζονται» να αποσιωπούν προκειμένου να μην υποστούν το διασυρμό και την κοινωνική κατακραυγή, αλλά και την επιδείνωση των εργασιακών τους συνθηκών.

Αν και το φαινόμενο της σεξουαλικής παρενόχλησης έχει απασχολήσει έντονα τόσο την Ευρωπαϊκή Κοινότητα (βλ. προαναφερθείσα Οδηγία 2002/73) όσο και τις ΗΠΑ, όπου είναι γνωστό πόσο μεγάλες διαστάσεις παίρνουν τέτοιου είδους θέματα, η Ελλάδα, μέχρι πρόσφατα, σε αντίθεση με άλλες ευρωπαϊκές χώρες, υπήρχε ένα νομοθετικό κενό σχετικά με την προστασία των θυμάτων της σεξουαλικής παρενόχλησης. Μοναδικό σημείο αναφοράς για την προστασία της ισότητας των δύο φύλων στην Ελλάδα, ήταν ο Ν. 1414/84. Ο νόμος αυτός καθιερώνει την ίση μεταχείριση αντρών και γυναικών σχετικά με την πρόσβαση στην απασχόληση, στην επαγγελματική εκπαίδευση και τις συνθήκες εργασίας. Ο παραπάνω νόμος, όμως, δεν αναφέρεται στην ανάγκη προστασίας της προσωπικότητας των θυμάτων. Πρόσφατα θεσπίσθηκαν οι Ν. 3302/2005 και ο Ν.3488/06, η παραβίαση των διατάξεων του τελευταίου φέρνει αντιμέτωπους τους παραβάτες της σεξουαλικής παρενόχλησης, για πρώτη φορά σε εθνικό επίπεδο, με ποινικές κυρώσεις.

Το χαρακτηριστικό προφίλ των ατόμων που υφίστανται την εν λόγω παρενόχληση στο χώρο εργασίας τους, είναι τυπικό. Πρόκειται συνήθως για νεοπροσληφθέντες, νεαρής σχετικά ηλικίας, χωρίς πολλά προσόντα και άρα χωρίς υψηλές προδιαγραφές. Ενώ δεν αποκλείεται να υπάρχουν και άλλα κοινωνικά προβλήματα. Το πρόβλημα γίνεται ακόμα μεγαλύτερο λόγω του ποσοστού της γυναικείας ανεργίας σε σχέση με αυτό των ανδρών. Άλλωστε οι γυναίκες είναι κατά κανόνα οι πιο ευάλωτες εργασιακά.

Η σεξουαλική παρενόχληση θεωρείται πλέον αδίκημα και τιμωρείται με την ποινή της φυλάκισης από 6 μήνες έως 3 χρόνια και χρηματική αποζημίωση η οποία ορίζεται από τη δικαιοσύνη. Είναι αντιληπτό ότι ένα τέτοιο φαινόμενο αφορά όλους μας στη σύγχρονη κοινωνία. Άλλωστε γνωρίζουμε ποια είναι η συνήθης έκβαση τέτοιων υποθέσεων, που δεν είναι άλλη από την απόλυση του εργαζομένου, ενώ οι ψυχολογικές επιπτώσεις είναι ανυπολόγιστες. Είναι προφανής λοιπόν, σε κάθε ευσυνείδητο πολίτη, η επιτακτική ανάγκη αποτελεσματικής αντιμετώπισης του φαινόμενου της σεξουαλικής παρενόχλησης.

Διαβάστε περισσότερα...

Γιατί αυξάνονται οι νέες γυναίκες που χάνουν τα μαλλιά τους;

Στην εποχή μας οι νέες γυναίκες που χάνουν τα μαλλιά τους, αυξάνονται.
Όλο και περισσότερες γυναίκες ηλικίας μεταξύ 20 και 30 ετών, απευθύνονται στους ειδικούς αναζητώντας θεραπεία για την απώλεια μαλλιών που παρουσιάζουν.
Η απώλεια των μαλλιών στις γυναίκες επηρεάζει συνήθως γυναίκες μεγαλύτερης ηλικίας. Υπολογίζεται ότι σήμερα, 20% των γυναικών που αναζητούν θεραπεία για απώλεια μαλλιών, είναι νέες γυναίκες. Παλαιότερα το ποσοστό αυτό ανερχόταν στο 3% έως 5%.


Φαίνεται ότι για κάποιους λόγους, νέες γυναίκες χάνουν σε 6 μήνες μέχρι 1 χρόνο, τον αριθμό μαλλιών που θα έχαναν σε 10,15 ή 20 χρόνια.
Οι λόγοι για τους οποίους οι γυναίκες μπορούν να χάνουν τα μαλλιά τους περιλαμβάνουν τα ακόλουθα:
1. Στρες: Το στρες μπορεί να ψυχικό ή σωματικό
2. Κακή διατροφή, υπερβολικά αυστηρές δίαιτες για απώλεια βάρους, μείωση πρωτεϊνών διατροφής
3. Στέρηση ύπνου
4. Ορμονικές διαταραχές: Υποθυρεοειδισμός, υπερθυρεοειδισμός, διαταραχές οιστρογόνων και ανδρογόνων, τεστοστερόνης
5. Αντισυλληπτικά χάπια
6. Σοβαρές ασθένειες, μεγάλες χειρουργικές επεμβάσεις, λύκος, διαβήτης, ψηλός πυρετός, μολύνσεις, γρίπη,
7. Χημειοθεραπεία, ακτινοθεραπεία, κορτικοστεροειδή
8. Αντιπηκτικά και διάφορα άλλα φάρμακα για την πίεση, την αρθρίτιδα, την ποδάγρα και την καρδία. Κάθε φορά που μια γυναίκα διαπιστώνει απώλεια ή λέπτυνση των μαλλιών της πρέπει να ενημερώνει το δερματολόγο της για τα φάρμακα που λαμβάνει
9. Υπερβολική λήψη βιταμίνης Α
10. Έλλειψη σιδήρου ή ψευδάργυρου στον οργανισμό
11. Αντικαταθλιπτικά
12. Κληρονομικότητα
13. Τριχοτιλλομανία: Είναι ψυχολογική διαταραχή που χαρακτηρίζεται από την ακαταμάχητη διάθεση του ατόμου να τραβά και να ξεριζώνει τα μαλλιά του
14. Κακή φροντίδα και καταπόνηση των μαλλιών, υπερβολική χρήση χημικών ουσιών για κοσμητικές αλλοιώσεις των μαλλιών
15. Μολύνσεις του τριχωτού της κεφαλής, μύκητες
16. Γέννηση παιδιού: Κατά την εγκυμοσύνη, λόγω ορμονικών αλλαγών, οι γυναίκες διατηρούν τρίχες που διαφορετικά θα έπεφταν. Μετά τη γέννηση ενός παιδιού, στους 3 μήνες που ακολουθούν, είναι φυσιολογικό να παρατηρείται μια απώλεια μαλλιών και επάνοδος στον κανονικό κύκλο ανάπτυξης και πτώσης μαλλιών.

Διαβάστε περισσότερα...

"Όχι" της ΓΣΕΕ στο διάλογο για το εργασιακό

Απορρίπτει η ΓΣΕΕ την πρόταση του υπουργού Εργασίας, Ανδρέα Λοβέρδου, για διάλογο για το εργασιακό.
Η Συνομοσπονδία διαμηνύει ότι "οι συμβάσεις είναι στην κόψη του ξυραφιού", καθώς δεν έχει υπογραφεί ούτε μία κλαδική σύμβαση σε όλη την Ελλάδα, ενώ σε ένα μήνα λήγουν οι προηγούμενες συμβάσεις.


"Υπάρχει πλήρης αμφισβήτηση όλου του πλέγματος των συλλογικών διαπραγματεύσεων που έχουν κατοχυρωθεί με ομόφωνη απόφαση του Κοινοβουλίου και με διεθνής συμβάσεις εργασίας. Είναι καθαρή πρόκληση η πρόσκληση του Υπουργού και πρέπει να την απορρίψουμε. Με ωμό τρόπο παρεμβαίνει υπέρ των ισχυρών. Ο διάλογος είναι ναρκοθετημένος. Χρειάζεται πολιτική καταγγελία και παρέμβαση", δήλωσε ο Γ. Παναγόπουλος.

Αναφορικά με τις συλλογικές συμβάσεις, ο πρόεδρος της ΓΣΕΕ είπε ότι "είμαστε σε σημείο μηδέν. Έχουμε νέες συνθήκες που έχουν διαφοροποιήσει τη στάση του ΣΕΒ. Ο ΣΕΒ εμφανίστηκε κατά της περικοπής του 13ου και 14ου μισθού, το συνδύασε όμως με τα γνωστά ανταλλάγματα. Τώρα λέει ότι δεν μπορεί να δώσει αυξήσεις".

"Έχουμε απέναντι μας έναν σκληρό αντίπαλο που "έχει δέσει το γάιδαρο" του. Παρεμβαίνουν όταν μιλούν για το τι θα γίνει με αποζημιώσεις, όριο απολύσεων, κ.λπ. , γι' αυτό το λόγο το Νομικό μας τμήμα επεξεργάζεται την παρέμβασή μας στο Διεθνές Γραφείο Εργασίας, αφού παραβιάζονται συνθήκες και νόμοι της Ευρωπαϊκής Ένωσης θα προσφύγουμε σε όλα τα ευρωπαϊκά και διεθνή δικαστήρια", τόνισε.

Και πρόσθεσε: "Πρέπει να υπογράψουμε οπωσδήποτε σύμβαση. Το δίλλημα στην παρούσα φάση είναι Σύμβαση ή ΟΧΙ. Είναι ξεκάθαρο πλέον ότι η επιδίωξη των βιομηχάνων είναι να μην υπογραφεί σύμβαση. Η κρίση έχει γίνει ο "παπάς που θάβει και τους ζωντανούς" Είναι στρατηγική ήττα να μην υπογραφεί σύμβαση. Να σταματήσουν τα παιχνίδια κυβέρνηση, αντιπολίτευση και κόμματα και να τοποθετηθούν ξεκάθαρα".

Απεργιακές κινητοποιήσεις

Η Ολομέλεια της ΓΣΕΕ συνεδριάζει με επίκεντρο τα εργασιακά και ασφαλιστικά θέματα, ενώ αναμένεται να λάβει αποφάσεις για το πρόγραμμα δράσης και τις κινητοποιήσεις των εργαζομένων.

Ανεξάρτητα από τις απεργιακές αποφάσεις που θα ληφθούν στη συνεδρίαση, το Σάββατο 5/6 θα πραγματοποιηθεί πανεργατικό συλλαλητήριο ΓΣΕΕ-ΑΔΕΔΥ, στην πλατεία Κλαυθμώνος για τα οικονομικά και ασφαλιστικά μέτρα της κυβέρνησης.

"Ενθαρρύνουμε την υπογραφή εθνικής συλλογικής σύμβασης", τόνισε στον Flash 96 ο Ανδρέας Λοβέρδος.

"Για επικοινωνιακές μπλόφες κακής ποιότητας του υπουργού Εργασίας", κάνει λόγο ο Αντώνης Σαμαράς.

Νέες απεργιακές κινητοποιήσεις που σχεδιάζουν τα συνδικάτα, αντιδρώντας στα σκληρά μέτρα που προωθούνται στο Ασφαλιστικό και τις εργασιακές σχέσεις.

Όπως αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση, αποφασίστηκε να πραγματοποιηθεί το Σάββατο, 5 Ιουνίου, πανεργατικό συλλαλητήριο ΓΣΕΕ - ΑΔΕΔΥ, με συγκέντρωση στις 11:00 στην πλατεία Κλαυθμώνος, «για τα άδικα και σκληρά οικονομικά και ασφαλιστικά μέτρα της κυβέρνησης».

Ειδικότερα, η ολομέλεια της διοίκησης θα συζητήσει όλα τα παραπάνω σοβαρά και κρίσιμα εργασιακά και ασφαλιστικά θέματα και θα αποφασίσει το πρόγραμμα δράσης και τις κινητοποιήσεις των εργαζομένων.

- «Για την ΕΓΣΣΕ κρίνεται αναγκαίο και απαραίτητο, ιδιαίτερα στις σημερινές ασφυκτικές οικονομικές συνθήκες που τα εισοδήματα μειώνονται, ενώ οι τιμές καλπάζουν, να υπογραφεί ικανοποιητική ΕΓΣΣΕ, που θα διασφαλίζει τα δικαιώματα των εργαζομένων και τις θέσεις εργασίας», επισημαίνει η ΓΣΕΕ και προσθέτει:.

- «Οι προτάσεις και οι 'απαιτήσεις' της 'τρόικας', που έρχονται καθημερινά στο φως της δημοσιότητας, είναι παντελώς απαράδεκτες και καταδικαστέες. Είναι βασισμένες στην ίδια αδιέξοδη λογική συρρίκνωσης των ασφαλιστικών δικαιωμάτων των συνταξιούχων και των εργαζομένων, χωρίς να εξασφαλίζουν βιώσιμη και αποτελεσματική προοπτική για το ασφαλιστικό σύστημα».

- «Στον τομέα των εργασιακών σχέσεων και στα 'θέματα' που ζητά συνάντηση και 'διαπραγμάτευση' ο υπουργός Εργασίας, απορρίπτονται, στο σύνολο τους, ως τα πλέον ακραία, αντεργατικά μέτρα, για τα οποία δεν μπορεί να γίνει καμιά διαπραγμάτευση, εκτός του ότι, με αυτή την επιστολή, παρεμβαίνει και καταργεί τον ίδιο το θεσμό των ελεύθερων συλλογικών διαπραγματεύσεων», τονίζει.
Διαβάστε περισσότερα...

Καμία σκληρή απάντηση της Ελλάδας στo Ισραήλ σε αντίθεση με τους Τούρκους

Γιατί δεν στέλνουν πίσω τον Ισραηλινό πρέσβη(έστω για έναν μήνα) και καθόμαστε και τους κοιτάζουμε να δολοφονούν τον κόσμο στην Γάζα;
Κάποια στιγμή πρέπει να σηκώσουμε ανάστημα και να αντιδρούμε σοβαρά όπως κάνουν οι Τούρκοι και όχι όπως...


κάνουμε εμείς με μια απλή δυσαρέσκεια που εκφράζουμε λες και άσκησαν φραστικές επιθέσεις. Δολοφόνησαν κόσμο και κατέλαβαν πλοία οι Ισραηλινοί έξω από την Γάζα και ανάμεσα στους και δύο Ελληνικά πλοία. Εμείς όπως πάντα κρυμμένοι στην μιζέρια μας.
Διαβάστε περισσότερα...

Δεν δώσαμε βαθμό στη Γερμανία!

Η Ελλάδα δεν έδωσε ούτε ένα βαθμό στην Γερμανία στο διαγωνισμό της Eurovision. Οι Έλληνες μποϊκοτάρανε τη χώρα που μας έχει πικράνει και μας έχει βρίσει περισσότερο το τελευταίο καιρό...
Διαβάστε περισσότερα...

ΑΓΑΝΑΚΤΙΣΜΕΝΟΣ Ο ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΛΑΟΣ ΜΕ ΤΑ ΝΕΑ ΜΕΤΡΑ

480 ευρώ σύνταξη στα 65 μετά από 40 χρόνια! Και ακόμα δεν έχουμε στήσει τις κρεμάλες.Είμαστε άξιοι της μοίρας μας!
Μέτρο-σοκ από την τρόικα που απαιτεί ο υπολογισμός των συντάξεων να αλλάξει για όλους από το 2015.
Ευρωπαϊκή Ένωση, Διεθνές Νομισματικό Ταμείο και Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα ζητούν την περικοπή των συντάξεων ακόμη και για όσους είναι σήμερα ασφαλισμένοι, αλλά και για όσους έχουν ασφαλιστεί πριν από το 1983!


Σύμφωνα με αυτή την απαίτηση... για τον υπολογισμό της σύνταξης το ποσοστό ανά έτος θα πρέπει να πέσει από το 2% που είναι σήμερα στο 1,2%, κάτι που θα οδηγήσει στη μείωση των συντάξεων ως και κατά 50% με τη σύνταξη να διαμορφώνεται πλέον...
στα 480 ευρώ.
Η τρόικα ζητά επίσης να ισχύσει το μέτρο για συνταξιοδότηση στα 65 έτη από το 2013 και όχι από το 2015 μαζί με τη μείωση 6% ανά έτος όταν ο ασφαλισμένος επιλέγει να βγει πρόωρα σε σύνταξη.
Η τρόικα ζητά επίσης το νέο ασφαλιστικό να ισχύσει από το 2015 και όχι από το 2018, τα όρια ηλικίας να αυξάνονται αυτόματα ανά τριετία ανάλογα με την αύξηση του προσδόκιμου ζωής και να μην καταβάλλεται καμία σύνταξη λόγω θανάτου πριν τα 50 έτη.
Στις απαιτήσεις της τρόικας είναι και η μείωση του ποσοστού συντάξεων που παίρνουν οι ανύπαντρες ή οι διαζευγμένες κόρες, αλλά και κατάργηση των συντάξεων σε χήρες στην περίπτωση που ο γάμος έχει διαρκέσει λιγότερο από πέντε χρόνια.
Παράλληλα η λίστα με τα βαρέα θα ισχύσει για όλους και όχι μόνο για όσους πιάνουν δουλειά από 1/7/2011.
Όλα αυτά έπιασαν... στον ύπνο το υπουργείο που δεν περίμενε τέτοιες σκληρές προτάσεις από τους εκπροσώπους της τρόικα. Ο Α. Λοβέρδος με επιστολή του αντέδρασε έντονα επισημαίνοντας ότι τα παραπάνω δεν προβλεπόταν στο μνημόνιο μεταξύ των δύο πλευρών.
Διαβάστε περισσότερα...

Αλλαγές από 1ή Ιουνίου για αγορές άνω των 3000ευρώ

ΠΡΟΣΟΧΗ…!!
Aπό 1η Ιουνίου 2010 και μετά αλλάζει ο τρόπος εξόφλησης των φορολογικών στοιχείων που λαμβάνουν οι επιχειρήσεις για συναλλαγές άνω των 3.000 ευρώ ανά στοιχείο.
Σύμφωνα με την περίπτωση α’ της παραγράφου 25 του άρθρου 19 του νέου φορολογικού νόμου (3842/2010), αντικαταστάθηκε το δεύτερο εδάφιο της § 2 του άρθρου 18 του Κ.Β.Σ.
Πιο συγκεκριμένα η περίπτωση α’ της παραγράφου 25 έχει ως εξής:
«Ειδικά για την απόδειξη της συναλλαγής από το λήπτη φορολογικού στοιχείου που αφορά αγορά αγαθών ή λήψη υπηρεσιών αξίας τριών χιλιάδων (3.000) ευρώ και άνω απαιτείται η....


τμηματική ή ολική εξόφληση να γίνεται μέσω τραπεζικού λογαριασμού ή με επιταγή έκδοσης του λήπτη του στοιχείου. Σε περίπτωση εκχώρησης επιταγών τρίτων εκδίδεται άμεσα λογιστική απόδειξη εκχώρησης αξιογράφων στην οποία αναγράφονται τα στοιχεία των εκχωρούμενων επιταγών.»
Πρόκειται για μια πολύ σημαντική αλλαγή που επήλθε με το νέο φορολογικό νόμο, η οποία επηρεάζει άμεσα τον τρόπο εξόφλησης των φορολογικών στοιχείων που αφορούν αγορές αγαθών ή λήψεις υπηρεσιών από τις επιχειρήσεις. Μάλιστα πρέπει να τονίσουμε ότι τα παραπάνω ισχύουν σύμφωνα με την περίπτωση ι’ της § 1 του άρθρου 92 του νόμου αυτού, από το μεθεπόμενο μήνα από τη δημοσίευση, δηλαδή από 1.6.2010.!!

Σταχυολογώντας την παραπάνω διάταξη θα θέλαμε να επισημάνουμε τα εξής:
α) Μειώνεται στα 3.000,00 € και άνω ανά φορολογικό στοιχείο από 15.000,00 € που ήταν προηγουμένως, το όριο άνω του οποίου υπάρχει υποχρέωση εξόφληση τιμολογίων με συγκεκριμένους τρόπους.
β) Οι τρόποι αυτοί είναι :
1) Εξόφληση μέσω τραπεζικού λογαριασμού. ( Ίσχυε και πριν την τροποποίηση).
2) Εξόφληση με επιταγή του αγοραστή, δηλαδή του λήπτη του στοιχείου. (Ίσχυε και πριν την τροποποίηση και μάλιστα η επιταγή αυτή έπρεπε να είναι δίγραμμη, ενώ τώρα δεν απαιτείται ).
3) Εξόφληση με επιταγές πελατείας του αγοραστή (αυτός ο τρόπος εξόφλησης προστέθηκε με τη νέα διάταξη, δεν ίσχυε πριν την τροποποίηση).

Όμως στην περίπτωση αυτή θα πρέπει να εκδίδεται άμεσα λογιστική «απόδειξη εκχώρησης αξιογράφων» στην οποία θα αναγράφονται τα στοιχεία των εκχωρούμενων επιταγών.
Κατά την άποψη μας θα πρέπει να αναγράφονται : - Αριθμός και Τράπεζα της επιταγής, - Εκδότης, - Πελάτης μας που μας έδωσε την επιταγή – Ποσό επιταγής . Επιπροσθέτως πιστεύουμε ότι θα διευκόλυνε η επισύναψη στο παραστατικό εγγραφής « απόδειξη εκχώρησης αξιογράφων » ) , του φωτοαντίγραφου της επιταγής.

Επίσης διευκρινίζουμε πως:

α) Η διάταξη θα αφορά τους αγοραστές ( λήπτες στοιχείων ) και όχι τους πωλητές. Δηλαδή οι κυρώσεις αφορούν τον αγοραστή και όχι τον πωλητή.
β) Το όριο των 3.000 ευρώ περιλαμβάνει το σύνολο της αξίας του τιμολογίου που έχει ληφθεί, δηλαδή περιλαμβάνει και τον Φ.Π.Α του τιμολογίου.
γ) Αφορά όλες τις εξοφλήσεις φορολογικών στοιχείων άνω των 3.000 ευρώ το καθένα, ανεξάρτητα αν η πληρωμή τους γίνεται τμηματικά ή ακόμα και όταν δίδονται προκαταβολές.
δ) Δεν εφαρμόζεται για συναλλαγές με το εξωτερικό. Η εξόφληση των προμηθευτών της αλλοδαπής μπορεί να γίνεται με οποιοδήποτε τρόπο ισχύει για τις σχετικές συναλλαγές.

ε) Για κάθε ένα δελτίο αποστολής θα πρέπει να εκδίδεται και ένα τιμολόγιο, το οποίο εφόσον είναι αξίας 3.000 ευρώ και άνω, θα εξοφλείται από το λήπτη του με τους τρόπους που αναφέρονται ανωτέρω. Δηλαδή, εξετάζεται ανά φορολογικό στοιχείο και κατά συνέπεια για την εκπλήρωση της σχετικής υποχρέωσης ενδιαφέρει η αξία κάθε συναλλαγής η δε καταστρατήγηση των ανωτέρω διατάξεων διερευνάται σε κάθε περίπτωση από τον φορολογικό έλεγχο.
Διαβάστε περισσότερα...

ΦΛΩΡΙΝΑ: Εκλογές στην Νεα Δημοκρατια

Μόλις το 30% των φηφοφόρων που είχαν ψηφίσει για την ανάδειξη αρχηγού συμμετείχε στην διαδικασία ανάδειξης των οργάνων των κομματικών επιτροπών. Η απαξείωση για τα πολιτικά δρόμενα φάνηκε και απο την έλλειψη υποψηφιοτήτων που για πρώτη φορά κινήθηκε στα επίπεδα του αριθμού των εκλεγέντων.

Για την προεδρεία της ΝΟ.Δ.Ε. Φλώρινας νικητής αναδείχθηκε ο Δημητρόπουλος Κων/νος με 801 ψήφους, έναντι 600 του Ασπρου Αντώνιου. Αξιο αναφοράς είναι το γεγονός πως ο εκλεγέντας είχε την στήριξη και των περισσότερων στελεχών της ΝΔ (αν όχι όλων). Αν ισχύει, καταδεικνύει περίτρανα την απομάκρυνση των ψηφοφόρων απο τις "υποδείξεις" των στελεχών.
Για την Τοπική Επιτροπή της Ν.Δ. πρόεδρος εξελέγη ο μοναδικός υποψήφιος Παυλίδης Δημήτριος.
Διαβάστε περισσότερα...

Ισραηλινή επίθεση εναντίον του θαλάσσιου κομβόι του “Free Gaza”!!! 16 νεκροί!!!

Πάνω από 10 είναι οι νεκροί από την επίθεση ισραηλινών καταδρομέων στα πλοία της διεθνούς νηοπομπής που μετέφερε ανθρωπιστική βοήθεια στη Λωρίδα της Γάζας, σύμφωνα με το ισραηλινό ιδιωτικό δίκτυο τηλεόρασης 10. Το δίκτυο SKY NEWS μιλάει για 16!!!


Άνδρες των ομάδων καταδρομών του ισραηλινού ναυτικού άνοιξαν πυρ μετά την επίθεση που δέχθηκαν με μαχαίρια και τσεκούρια από ορισμένα μέλη των αποστολών του διεθνούς στολίσκου, προσθέτει το Κανάλι 10. Ο τελικός αριθμός των νεκρών ενδέχεται να είναι μεγαλύτερος, καθώς οι καταδρομείς που βρίσκονται επί των πλοίων εξακολουθούν να....

διεξάγουν επιχειρήσεις έρευνας και συναντούν σθεναρή αντίσταση από τους φιλο-Παλαιστίνιους ακτιβιστές.
Νωρίτερα, το τηλεοπτικό δίκτυο της ισλαμιστικής Χαμάς είχε κάνει λόγο για δύο νεκρούς. Τον ίδιο αριθμό νεκρών επιβεβαιώνει και η τουρκική ΜΚΟ που προώθησε την πρωτοβουλία. Πληροφορίες αναφέρουν ότι συνεδριάζει εκτάκτως το υπουργικό συμβούλιο της Τουρκίας.
Η ελληνική κυβέρνηση έχει ζητήσει από το Ισραήλ επίσημες εξηγήσεις και σαφή εικόνα για το τι έχει συμβεί δήλωσε στην τηλεόραση του ΣΚΑΪ και την εκπομπή «Πρώτη Γραμμή», ο εκπρόσωπος τύπου του υπουργείου Εξωτερικών Γρηγόρης Δελαβερκούρας. Τόνισε ότι έχει ενεργοποιηθεί η μονάδα χειρισμού κρίσεων και στον αριθμό 210 36.81.730 οι πολίτες που έχει συγγενείς στα καράβια μπορούν να επικοινωνούν.

Ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ Θοδωρής Δρίτσας δήλωσε ότι η αποστολή δέχτηκε πολεμική επίθεση με πραγματικά πυρά, από ελικόπτερο και από φουσκωτό σκάφος. Για πειρατεία σε διεθνή ύδατα έκανε λόγο η ανεξάρτητη βουλευτής Σοφία Σακοράφα. Ο Τάκης Πολίτης που επιβαίνει στο "Ελεύθερη Μεσόγειος", είπε ότι στο πλοίο ανέβηκαν ισραηλινοί κομάντος.
Διαβάστε περισσότερα...

KAΘΟΛΙΚΗ ΑΠΑΓΟΡΕΥΣΗ ΚΑΠΝΙΣΜΑΤΟΣ ΣΕ ΚΛΕΙΣΤΟΥΣ ΔΗΜΟΣΙΟΥΣ ΧΩΡΟΥΣ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕ Η ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ

Σε ανακοινώσεις αυστηρών μέτρων για την απαγόρευση του καπνίσματος προχώρησε η υπουργός Υγείας Μαριλίζα Ξενογιαννακοπούλου, με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα κατά του Καπνίσματος. Από 1η Σεπτεμβρίου απαγορεύεται χωρίς εξαίρεση.........

........το κάπνισμα σε όλους τους δημόσιους χώρους, τους εργασιακούς, καφέ, μπαρ κ.λπ...

Ορίζεται ότι θα δοθεί μεταβατική περίοδος οκτώ μηνών σε καζίνο και νυχτερινά κέντρα με εμβαδόν άνω των 300 τ.μ., ώστε να συμμορφωθούν.
Στο διάστημα αυτό θα γίνονται αυστηροί έλεγχοι για να διαπιστωθεί εάν προχωρά ο διαχωρισμός των χώρων σε καπνιζόντων και μη.
Από 1ης Σεπτεμβρίου καταργούνται, επίσης, τα καπνιστήρια σε όλους τους χώρους εργασίας και οι καπνίζοντες θα πρέπει να πηγαίνουν έξω από την είσοδο του κτιρίου ή στην ταράτσα.
Η κα Ξενογιαννακοπούλου ανακοίνωσε ότι θα απαγορεύεται κάθε είδους διαφήμισης ή προώθησης καπνού.
Το ύψος των προστίμων είναι υπό συζήτηση με εμπλεκόμενους φορείς, ωστόσο δεν θα εξαιρεθούν οι παραβάτες ιδιοκτήτες κέντρων ή καπνιστές.
Ο έλεγχος για την τήρηση των διατάξεων του νόμου δίνεται στην αστυνομία ή στο λιμενικό ανάλογα με χώρους αρμοδιότητας. Το σώμα των επιθεωρητών υγείας θα έχει επικουρικό ρόλο και αυτό μόνο για χώρους που αφορούν την υγεία.
Διαβάστε περισσότερα...

TEΛΟΣ ΣΤΗΝ ΕΠΙ ΠΙΣΤΩΣΕΙ ΧΟΡΗΓΗΣΗ ΦΑΡΜΑΚΩΝ ΣΤΟΥΣ ΑΣΦΑΛΙΣΜΕΝΟΥΣ ΤΟΥ ΔΗΜΟΣΙΟΥ

Τη διακοπή, από αύριο Τρίτη, της επί πιστώσει χορήγησης φαρμάκων στους ασφαλισμένους του ΟΠΑΔ,...........

Aπό 1ης Ιουνίου τα φαρμακεία δεν θα εκτελούν επί πιστώσει συνταγές Δημοσίου και οι ασφαλισμένοι θα πληρώνουν εξ' ολοκλήρου τα φάρμακα τους στο φαρμακείο, όπου θα τους χορηγείται απόδειξη λιανική πώλησης, με την οποία θα διεκδικούν τα χρήματά τους από το Δημόσιο.

Όπως αναφέρεται στη σχετική ανακοίνωση, παρά τις παρεμβάσεις στο υπουργείο Υγείας και τις προειδοποιήσεις ότι οι φαρμακοποιοί δεν δύναται πλέον να δανείζονται από τις τράπεζες για να πιστώνουν το Δημόσιο, ουδείς ευαισθητοποιήθηκε.

«Από το 20% των μελών μας που προσέφυγαν σε δανεισμό από την τράπεζα τον Φεβρουάριο, φθάσαμε σήμερα στο 37%. Αδυνατούμε πλέον να πιστώνουμε το Δημόσιο, όταν καλούμεθα σήμερα να πληρώσουμε φόρους, για εισοδήματα που δεν έχουμε εισπράξει ακόμη και αφορούν το 2009.

Αδυνατούμε πλέον να πληρώνουμε ΦΠΑ τον οποίο δεν έχουμε εισπράξει και αν δεν πληρώσουμε δεν θα μας χορηγηθεί φορολογική ενημερότητα για την λειτουργία του φαρμακείου.

Κατανοούμε το πρόβλημα των ασφαλισμένων, αλλά ας μην ξεχνάμε ότι μέχρι σήμερα, αυτοί οι οποίοι τους παρείχαν τα φάρμακα με δικές τους οικονομικές αιμορραγίες ήταν οι φαρμακοποιοί» καταλήγει η ανακοίνωση του Συλλόγου.
Διαβάστε περισσότερα...

Παρασκευή 28 Μαΐου 2010

Πυρηνική απειλή στη Μεσόγειο

ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΟ ΣΕ ΣΕΙΣΜΟΓΕΝΗ ΠΕΡΙΟΧΗ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΖΟΥΝ ΤΟΥΡΚΙΑ-ΡΩΣΙΑ

Ο πυρηνικός εφιάλτης του Ακούγιου ζωντανεύει για τα καλά, καθώς η Τουρκία πριν από 12 ημέρες υπέγραψε συμφωνία ύψους 20 δισ. δολαρίων με τη Ρωσία για την κατασκευή του πρώτου πυρηνικού σταθμού στα τουρκικά παράλια της Μεσογείου.


Κατά τη συνάντηση Μεντβέντεφ-Ερντογάν στην Αγκυρα υπογράφηκε η συμφωνία για το πυρηνικό εργοστάσιο και συζητήθηκε και το θέμα του Ιράν. Είναι μία απόλυτα αρνητική εξέλιξη, που έχει ξεσηκώσει θύελλα διαμαρτυριών αφού σηματοδοτεί τη μόνιμη παρουσία της πυρηνικής απειλής στην περιοχή και συνιστά τεράστιο ρίσκο για το περιβάλλον και τη ζωή στην ανατολική Μεσόγειο.

Το Αντιπυρηνικό Παρατηρητήριο Μεσογείου (ΑΠΜ) και δεκάδες άλλοι φορείς από όλη την Ελλάδα έχουν απευθυνθεί κατά καιρούς στην κυβέρνηση και έχουν ζητήσει την ανάληψη πρωτοβουλιών για την αποτροπή ενός τέτοιου εγχειρήματος. Συγκεκριμένα, στις 29 Οκτωβρίου του 2009 το ΑΠΜ είχε στείλει επιστολή στον νεοεκλογέντα.... τότε πρωθυπουργό Γ. Παπανδρέου επισημαίνοντάς του τις πυρηνικές βλέψεις της Τουρκίας. Απάντησε άμεσα αναφέροντας: «Η Κοινωνία των Πολιτών, τα κοινωνικά κινήματα και οι ηγεσίες των χωρών όλου του κόσμου πρέπει να παρέμβουν και να δηλώσουν την επιθυμία τους για έναν κόσμο χωρίς πυρηνικά. Η πυρηνική ενέργεια δεν είναι "πράσινη μορφή" ενέργειας, ούτε ανήκει στις ανανεώσιμες πηγές».

Μάλιστα στην τελευταία επίσκεψή του στη Ρόδο, πριν από ένα μήνα, του ζητήθηκε στην συνάντηση που θα είχε στην Αθήνα με τον πρωθυπουργό της Τουρκίας, Ταγίπ Ερτογάν, να αναλάβει πρωτοβουλία αποτροπής της εγκατάστασης πυρηνικών σταθμών στην περιοχή.

Ο Θαν. Αναπολιτάνος, πρόεδρος Διοικητικού Συμβουλίου του ΑΠΜ, σε δήλωσή του στην «Κ.Ε.» αναφέρει ότι οι προσπάθειες για να αποτραπεί η εγκατάσταση νέων πυρηνικών αντιδραστήρων στην Τουρκία κρατάνε πέντε ολόκληρα χρόνια, με αλλεπάλληλες επιστολές σε πρωθυπουργούς και σε υπουργούς Εξωτερικών: «Δυστυχώς, δεν εισακουστήκαμε. Προβλέπω ότι θα τρέχουμε και πάλι πίσω από τις εξελίξεις. Η Συμφωνία που υπέγραψαν η Τουρκία και η Ρωσία ανατρέπει τις υφιστάμενες ισορροπίες σε γεωπολιτικό, διπλωματικό και στρατιωτικό επίπεδο. Για άλλη μια φορά ο "θρίαμβος" της κοντόφθαλμης πολιτικής».

Πρέπει να θυμίσουμε ότι στη συγκεκριμένη περιοχή, σύμφωνα με εκτιμήσεις της Green Peace, υπάρχει 50% πιθανότητα να εκδηλωθεί σεισμός 7 Ρίχτερ σε ακτίνα 100 χιλιομέτρων από τον κόλπο του Ακούγιου μέσα στα επόμενα 40 χρόνια. Οι εκτιμήσεις αυτές δεν αμφισβητούνται ούτε από τις επίσημες τουρκικές αρχές. Αλλωστε υπάρχουν και τα 7,5 Ρίχτερ που το 1872 συγκλόνισαν την περιοχή, αλλά και ο ισχυρός σεισμός που το 1898 σάρωσε στην κυριολεξία τα Αδανα, 136 χιλιόμετρα ανατολικά του κόλπου.

Ο Τάκης Γρηγορίου, υπεύθυνος κλιματικών Αλλαγών της Green Peace, μας τονίζει: «Η πυρηνική ενέργεια δημιουργεί περισσότερα προβλήματα από ό,τι ισχυρίζονται ότι λύνει. Δεν είναι μόνο επικίνδυνη για το περιβάλλον και οικονομικά ασύμφορη, είναι επίσης εξαιρετικά αναποτελεσματική στον αγώνα ενάντια στις κλιματικές αλλαγές, ενώ στερεί πολύτιμα κονδύλια από τις πραγματικές λύσεις, τις ΑΠΕ και την εξοικονόμηση ενέργειας. Είναι γνωστό ότι τα πυρηνικά απόβλητα παραμένουν ραδιενεργά για δεκάδες ή και εκατοντάδες χιλιάδες χρόνια, ενώ κάθε χρόνο καταγράφονται επίσημα εκατοντάδες ατυχήματα στους πυρηνικούς αντιδραστήρες χωρών όπως η Γαλλία και οι ΗΠΑ. Η τουρκική κυβέρνηση πρέπει να ξανασκεφτεί τις επιλογές της, ειδικότερα αφού μόλις 25 χλμ. από το Ακούγιου βρίσκεται το εν ενεργεία σεισμικό ρήγμα Ecemis».


Διαβάστε περισσότερα...

Η κατανάλωση αλκοόλ με μέτρο προλαμβάνει τον διαβήτη

Η κατανάλωση αλκοόλ με μέτρο προλαμβάνει τον διαβήτη
Όσοι κατανάλωναν μέτριες ποσότητες αλκοόλ και παράλληλα ζούσαν μια υγιεις πιθανότητες να εμφανίσουν διαβήτη τύπου 2, σε σχέση με όσους δεν έπιναν καθόλου.


Σύμφωνα με νέα ολλανδική έρευνα οι άνθρωποι που απέχουν από το αλκοόλ έχουν μεγαλύτερη πιθανότητα να εμφανίσουν διαβήτη από αυτούς που υποκύπτουν στην απόλαυση του αλκοόλ, πάντα βέβαια με μέτρο.
Διαβάστε περισσότερα...

Η Ελληνική κρίση, οι Αλβανοί και τα Σκόπια

Του Κωνσταντίνου Χολέβα

Μία ανησυχία που εκφράζεται από πολλούς Έλληνες είναι ότι δεν πρέπει να διαπραγματευθούμε σοβαρά εθνικά ζητήματα εν μέσω οικονομικής κρίσης, διότι βρισκόμαστε σε αδύναμη θέση. Όσοι παρακολουθούμε το Μακεδονικό και τα Βαλκανικά θέματα θυμόμαστε από την Ιστορία ότι ο Βουλγαρικός εθνικισμός κατά της Μακεδονίας αξιοποίησε την ελληνική οικονομική κρίση της δεκαετίας του 1890.

Το 1893, ακριβώς τη χρονιά κατά την οποία ο Χ.Τρικούπης ομολόγησε ότι «δυστυχώς επτωχεύσαμεν», στη Βουλγαρία ιδρύθηκε η Ε.Μ.Ε.Ο ( Επαναστατική Μακεδονική Επαναστατική Οργάνωση) γνωστή με τα βουλγαρικά αρχικά Β.Μ.Ρ.Ο. Η οργάνωση αυτή ανέλαβε την προπαγάνδα κατά της Ελλάδος και έπαιξε βασικό ρόλο στον Μακεδονικό Αγώνα. Σήμερα με αυτό το όνομα υπάρχουν δύο κόμματα. Ένα στα Σκόπια, το οποίο κυβερνά, και ένα μικρό στη Βουλγαρία.

Το 1898 μετά τον ελληνοτουρκικό πόλεμο και την επιβολή στην Ελλάδα του Διεθνούς Οικονομικού Ελέγχου, τότε ακριβώς ιδρύθηκε στη Σόφια το «μακεδονικό Κομιτάτο». Από το όνομά του προήλθαν και οι ένοπλοι κομιταζήδες οι οποίοι συγκρούσθηκαν με τους ντόπιους Έλληνες της Μακεδονίας και με τους εθελοντές που ήλθαν από την ελεύθερη Ελλάδα. Η Ιστορία , λοιπόν, μάς διδάσκει να προσέχουμε διότι με τα δικά μας προβλήματα πολλοί χαίρονται και προσπαθούν να εκμεταλλευθούν την κατάσταση.

Ειδικά δε στις σχέσεις μας με τη ΦΥΡΟΜ και στο θέμα του ονόματος πιστεύω ότι για πολλούς ακόμη λόγους η στιγμή είναι ακατάλληλη για κάθε διαπραγμάτευση. Πρώτον, διότι λόγω της κρίσης αποδυναμώθηκε η εικόνα της Ελλάδος ως ισχυρού οικονομικού εταίρου στα Σκόπια. Δεύτερον, διότι παρά την ελληνική υποχώρηση και την επίσημη αποδοχή σύνθετης ονομασίας, ουδεμία υποχώρηση είδαμε από τα Σκόπια. Τρίτον, διότι βρισκόμαστε σε φάση όξυνσης του ψευδομακεδονικού εθνικισμού. Είναι χαρακτηριστικό ότι ο νέος Πρέσβυς της ΦΥΡΟΜ στο Βατικανό είναι στενός συνεργάτης της Σχισματικής «Μακεδονικής Ορθόδοξης Εκκλησίας», η οποία δεν αναγνωρίζεται από καμμία Ορθόδοξη Εκκλησία. Τούτο μαρτυρεί ότι τα Σκόπια σκοπεύουν να χρησιμοποιήσουν κάθε μέσο, ακόμη και την «Εκκλησία» που κατασκεύασε ο Τίτο για διεθνή προπαγάνδα. Ο τέταρτος λόγος που επιβάλλει περίσκεψη είναι η αναζωπύρωση του αλβανικού αλυτρωτισμού στο τρίγωνο Κοσσόβου-ΦΥΡΟΜ-Σερβίας. Αν υλοποιηθεί και στα Σκόπια το σενάριο του Κοσσόβου η ΦΥΡΟΜ κινδυνεύει να διχοτομηθεί. Οπότε γιατί η Ελλάδα να συζητεί την παραχώρηση ονόματος, ιστορίας και πολιτισμού σε ένα κράτος που δεν ξέρουμε αν μεθαύριο θα υπάρχει;

Η πρόσφατη ειδησεογραφία μάς πληροφορεί ότι στις 11. 5. 2010 Αλβανοί ένοπλοι σκοτώθηκαν σε ανταλλαγή πυρών με την σκοπιανή αστυνομία κοντά στα σύνορα της ΦΥΡΟΜ με το Κοσσυφοπέδιο σε ένα από τα πιο σοβαρά επεισόδια εθνοτικής βίας μετά την ένοπλη ρήξη του 2001. Στην κατοχή τους εντοπίσθηκε μεγάλη ποσότητα όπλων και εμβλήματα με τα διακριτικά του UCK, του γνωστού μας από το 1999 Αλβανικού Απελευθερωτικού Στρατού. Οι δύο από τους νεκρούς ήταν πολίτες της ΦΥΡΟΜ, αλβανικής καταγωγής, και ο τρίτος Αλβανός κάτοικος του Κοσσόβου. Είχαν όλοι ποινικό μητρώο και ένας εξ αυτών είχε καταδικασθεί ερήμην σε κάθειρξη εννέα ετών. Στο φορτηγό εντοπίσθηκαν τρεις εκτοξευτήρες χειροβομβίδων, τρεις τσάντες με χειροβομβίδες, έξι τσάντες με εκρηκτικά ΤΝΤ, τυφέκια ακριβείας, νάρκες και πυρομαχικά.

Μία εβδομάδα πριν από αυτό το επεισόδιο η σκοπιανή αστυνομία είχε ανακαλύψει τέσσερις κρύπτες με μεγάλη ποσότητα αλβανικού οπλισμού στην ίδια περιοχή, αλλά οι φύλακες του οπλισμού διέφυγαν. Παράλληλα στους δρόμους των Σκοπίων αλβανικές Μ.Κ.Ο. διοργανώνουν διαδηλώσεις με αίτημα την ισότιμη χρήση της αλβανικής γλώσσας στο Κοινοβούλιο και την ουσιαστική μετατροπή του κράτους από σλαβικό «μακεδονικό» σε συνεταιρισμό Αλβανών και Σλάβων με πολλές άλλες μικρότερες μειονότητες. Το μήνυμα των Αλβανών της ΦΥΡΟΜ, που αποτελούν το 30% και ενθαρρύνονται από την απόσχιση του Κοσσόβου είναι σαφές: «Αν οι Σλάβοι των Σκοπίων δεν μας παραχωρήσουν το 50% της εξουσίας τότε θα διεκδικήσουμε με τα όπλα την απόσχισή μας και θα ενωθούμε με τους αδελφούς μας Κοσσοβάρους».

Φυσικά σε ένα τέτοιο ενδεχόμενο οι Σλάβοι των Σκοπίων θα αναζητήσουν κάπου αλλού στήριγμα και το πιθανότερο είναι να στραφούν προς τη Βουλγαρία, η οποία επισήμως τους θεωρεί Βουλγάρους. Η πιθανότητα να έχουμε σε λίγα χρόνια καντονοποίηση ή πλήρη διχοτόμηση στη ΦΥΡΟΜ είναι πολύ μεγάλη. Άλλωστε οι ΗΠΑ στον αλβανικό παράγοντα ποντάρουν περισσότερο λόγω και της δημογραφικής του ικμάδας. Δεν θα στενοχωρηθούν ιδιαιτέρως από τη διάσπαση της ΦΥΡΟΜ. Στα Βαλκάνια οι ΗΠΑ προσπαθούν να εξευμενίσουν το μουσουλμανικό στοιχείο, για να εξισορροπήσουν τη στάση τους στο Μεσανατολικό.

Προφανώς η όλη αναβίωση των αλβανικών μεγαλοϊδεατικών σχεδίων δεν αφορά μόνο τη ΦΥΡΟΜ. Η Φυσική Αλβανία, όπως αποκαλείται ηπιότερα το όραμα της «Μεγάλης Αλβανίας» έχει κακές διαθέσεις και προς τη Σερβία και προς το Μαυροβούνιο και προς την Ελλάδα. Δημοσιογράφοι και άλλοι επισκέπτες της Βορείου Ηπείρου μάς πληροφορούν ότι έχουν αυξηθεί τα συνθήματα στους τοίχους υπέρ των Τσάμηδων εγκληματιών πολέμου και κατά της Ελλάδος. Η ελληνική επίσημη αδράνεια και έλλειψη αντίδρασης βλάπτει το εθνικό μας γόητρο. Επιπλέον καλό είναι να αναθεωρηθεί η μεταναστευτική πολιτική της σημερινής κυβερνήσεως, όπως ορθότατα ζήτησε και ο Αντώνης Σαμαράς, για λόγους εθνικής ασφαλείας. Η μαζική εισροή και πολιτογράφηση Αλβανών στη χώρα μας ίσως δημιουργήσει μειονοτικές διεκδικήσεις. Δεν παραβλέπω τους φιλήσυχους Αλβανούς αλλά ουδείς μπορεί να αποκλείσει ότι μεταξύ των εδώ λαθρομεταναστών υπάρχουν επικίνδυνοι και οργανωμένοι εθνικιστές.
Διαβάστε περισσότερα...

"Απίστευτη foto"!!!


Να έχετε μια χαρούμενη και δημιουργική ημέρα, γεμάτη ζωντάνια και ευχάριστες εκπλήξεις σαν κι' αυτή..... Διαβάστε περισσότερα...

ΠΡΟΣΦΥΓΗ ΣΤΑ ΔΙΚΑΣΤΗΡΙΑ ΚΑΤΑ ΤΗΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ ΠΡΟΑΝΑΓΓΕΛΕΙ Η ΓΣΕΕ

Έτοιμη να προσφύγει κατά της κυβέρνησης στο Διεθνές Γραφείο Εργασίας, αλλά και σε Ευρωπαϊκά και Διεθνή Δικαστήρια δηλώνει η ΓΣΕΕ, καταγέλλοντας ωμή παρέμβαση στις Συλλογικές Διαπραγματεύσεις και παραβίαση συνθηκών και νόμων...


Κατά τη σημερινή συνεδρίασή της, η Ολομέλεια της Διοίκησης της Γενικής Συνομοσπονδίας Εργατών Ελλάδος αποφάσισε να εξουσιοδοτήσει την Εκτελεστική Επιτροπή για την προκήρυξη απεργιακών κινητοποιήσεων.
Παράλληλα, η ΓΣΕΕ τονίζει ότι θέτει σε άμεση προτεραιότητα τη διεκδίκηση της υπογραφής ικανοποιητικής ΕΓΣΣΕ η οποία θα διασφαλίζει τα δικαιώματα των εργαζομένων και χαρακτηρίζει απαράδεκτες και καταδικαστέες τις απαιτήσεις της Τρόικας τις οποίες υιοθετεί η κυβέρνηση.
Ακόμη, η Συνομοσπονδία αποφάσισε να απορρίψει το αίτημα του υπουργού Εργασίας για την έναρξη διαλόγου για τα εργασιακά, χαρακτηρίζοντας τα προτεινόμενα προς συζήτηση μέτρα ως "ακραία και αντεργατικά".
Επανέλαβε δε, την πρόθεση της να μην προσέλθει σε καμιά διαπραγμάτευση για το Ασφαλιστικό, παρά μόνο στην αρμόδια Κοινοβουλευτική επιτροπή.
Η ΓΣΕΕ, όπως έχει ήδη αποφασίσει την πραγματοποίηση από κοινού με την ΑΔΕΔΥ πανεργατικού συλλαλητηρίου το Σάββατο 5 Ιουνίου 2010 στην Πλατεία Κοτζιά, στις 11:00 πμ, ενώ καλεί τους εργαζόμενους σε αγωνιστική ετοιμότητα για την υπεράσπιση και διεκδίκηση των βασικών και θεμελιωδών οικονομικών, ασφαλιστικών και εργασιακών δικαιωμάτων τους.
Διαβάστε περισσότερα...

Αλλαγές στα σχολεία, μειώνεται η ύλη

Με κεντρικό σύνθημα και πυρήνα της πολιτικής: "Πρώτα ο μαθητής", η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Παιδείας εξήγγειλε τις αλλαγές που θα γίνουν από το Σεπτέμβριο στα σχολεία. Όπως είπε η υπουργός Αννα Διαμαντοπούλου, το πρόγραμμα αρχίζει από τον εξορθολογισμό της ύλης.


Επισήμανε τον όγκο που υπάρχει στα βιβλία δημοτικού και γυμνασίου, τον προβληματικό τρόπο παρουσίασης, την επικάλυψη από μάθημα σε μάθημα και από τάξη σε τάξη. Όλα αυτά επιβάλουν την περικοπή καταρχήν στα θετικά μαθήματα όπως Μαθηματικά, Φυσική, Χημεία, Γεωγραφία, Βιολογία, Πληροφορική και Τεχνολογία. Η περικοπή θα γίνει από την...

... πέμπτη τάξη του δημοτικού και θα συνεχιστεί ως την τρίτη λυκείου, όπου εκεί όμως θα είναι περιορισμένη.

Χαρακτηριστικά η υπουργός επισήμανε: " Πολλά μαθήματα και ιδιαίτερα τα θετικά, τα οποία από πολλούς μαθητές θεωρούνται και ιδιαιτέρως δύσκολα, είναι υπερφορτωμένα σε ύλη. Σε πολλά σημεία η ύλη είναι δυσνόητη για το νοητικό επίπεδο ανάπτυξης των μαθητών στις συγκεκριμένες ηλικίες που διδάσκονται, ενώ επίσης χαρακτηρίζονται, άλλοτε από σημαντικό βαθμό αλληλεπικαλύψεων, και άλλοτε από κακό χρονισμό ανάμεσα σε επιμέρους μαθήματα. Για την επίτευξη καλύτερων αποτελεσμάτων στην εκπαιδευτική διαδικασία προτείνεται η ελάφρυνση της ύλης μέσω περικοπών με σαφή παιδαγωγικά κριτήρια και ο συντονισμός της ύλης διαφορετικών μαθημάτων".


Συγχρόνως το υπουργείο Παιδείας αποφάσισε να προχωρήσει στα 800 μεγαλύτερα ολοήμερα σχολεία σε πιλοτική βάση νέο ενιαίο αναμορφωμένο πρόγραμμα. Έτσι το εβδομαδιαίο υποχρεωτικό πρόγραμμα του σχολείου τροποποιείται και αυξάνεται κατά δέκα ώρες στις τάξεις α΄και β΄, κατά πέντε στις τάξεις γ΄και δ΄και κατά τρεις στις τάξεις ε΄και στ΄.
Συγχρόνως ενισχύεται η διδασκαλία γλώσσας, μαθηματικών, πληροφορικής, φυσικής αγωγής, αισθητικής και αγωγής υγείας. Στο προτεινόμενο πρόγραμμα της προαιρετικής ζώνης δεν υπάρχουν υποχρεωτικά μαθήματα.

Η επιμόρφωση των εκπαιδευτικών είναι το άλλο μεγάλο στοίχημα του υπουργείου Παιδείας.
Η κ. Διαμαντοπούλου ανακοίνωσε ότι 150.000 εκπαιδευτικοί όλων των ειδικοτήτων πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης θα συμμετάσχουν μέχρι το Δεκέμβριο του 2013, στο ολοκληρωμένο πρόγραμμα επιμόρφωσης για το Νέο Σχολείο.
Το πρόγραμμα δίνει ιδιαίτερη έμφαση στην υποστήριξη του εκπαιδευτικού στη σχολική καθημερινότητα και αξιοποιεί μεθοδολογίες της εκπαίδευσης ενηλίκων και της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης.
Σχεδιάζεται με βάση την έως τώρα εμπειρία από την επιμόρφωση των εκπαιδευτικών στη χώρα μας, τα πορίσματα σχετικών επιστημονικών ερευνών και τη διεθνή εμπειρία, ενώ ο σχεδιασμός του θα ολοκληρωθεί με τα αποτελέσματα της ανοιχτής διαβούλευσης που ξεκινάει.

Στο πλαίσιο αυτό, οι εκπαιδευτικοί είτε μεμονωμένα είτε σε ομάδες καλούνται με δημόσια και ανοιχτή πρόσκληση μέσω του διαδικτύου να αποστείλουν σχέδια καλών πρακτικών που ενδεχομένως χρησιμοποίησαν ή χρησιμοποιούν στην σχολική μονάδα όπου εργάζονται.
Η υπουργός έδωσε στη δημοσιότητα την ηλεκτρονική διεύθυνση που όπως είπε φιλοδοξεί να αποτελέσει την ενιαία πύλη επιμόρφωσης εκπαιδευτικών και η οποία είναι: www.epimorfosi.edu.gr.

Ιδιαίτερο ενδιαφέρον έχει το τμήμα της εφαρμογής ολοκληρωμένης πολιτικής για την ελληνική γλώσσα που ανακοίνωσε η υπουργός με την επισήμανση ότι ο ρόλος της ελληνικής γλώσσας είναι εξαιρετικά σημαντικός για την παγκόσμια ιστορία και εξέλιξη. Το υπουργείο ξεκινάει μια μεγάλη προσπάθεια για την προώθηση, την υποστήριξη και την προβολή της ελληνικής γλώσσας στην Ελλάδα και το εξωτερικό.
H υπουργός είχε συνάντηση με τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας Κάρολο Παπούλια, τον οποίο ενημέρωσε για την μεταρρύθμιση στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση.
Διαβάστε περισσότερα...
Related Posts with Thumbnails